Je online reputatie?
Daar draag je best zorg voor!
Infosessie
Internet heeft ervoor gezorgd dat informatie snel en eenvoudig toegankelijk is; dit op ieder moment – en in principe voor altijd. De implicaties hiervan zijn niet te onderschatten. Wat je vandaag doet heeft op deze manier niet enkel effect op je directe toekomst, maar kan je blijven achtervolgen, met alle gevolgen vandien.
“Bezint eer ge begint”
Op sociale media lopen we allemaal in de spotlight. Onze ideeën, onze foto’s en onze daden worden online vereeuwigd, vaak zonder dat we daartoe de intentie hebben. Mensen “kennen” al anderen vooraleer ze elkaar ontmoet hebben. Hoewel dit amusant, interessant en soms ook nuttig kan zijn, is het essentieel om toch even stil te staan bij alles dat er fout kan lopen.
– Jan Van Hove
Samenvatting:
Gedurende een infosessie van 2 uur neem ik je mee op een sensibiliserings-speurtocht doorheen alles wat het internet te bieden heeft, naar de ideale digitale voetafdruk [&] situaties die je het liefst wenst te vermijden.
Ik geef je waargebeurde verhalen mee zonder de identiteit van mijn cliënten prijs te geven. Ik praat over gevolgen: positief en negatief. Ik heb het over hoe je je eigen online voetafdruk kan meten en – last, but not least – ga ik dieper in op wat je kan doen als het dan toch eens fout loopt.
Over de spreker:
Jan Van Hove is al méér dan 20 jaar bezig met online marketing. In 2017 begon hij met Online Reputation Builders; een initiatief om de reputatie van mensen en bedrijven in kaart te brengen – en waar nodig te verbeteren. 5 jaar ervaring later, 5 jaar verhalen verder: een berg stof om te delen en van te leren.
Praktisch:
Ideaal voor:
organisaties, bedrijven, scholen, verenigingen